
Identitet FÖR
Familjen Hansens
ölkorvr
Identitet och design

Projekt-
beskrivning
Uppdraget var att skapa en identitet till Familjen Hansens ölkorvar. Produkten riktar sig till alla smakletare och matintresserade runt om i Sverige.
Servering av ölkorv sker oftast som ett tilltugg/ snacks med tillhörande dryck. Starkt förknippat med festliga tillställningar. Därav kom idén att skapa en förpackning som flirtar med temat nöjespark/ tivoli som verkligen bjuder in till fest.
Förpackningens design bygger på en tivolikiosk. Ett stående format, ränder, vimplar och ett mittenfönster.
Logotyp för Hansen finns redan så formen från den togs vidare in i denna design på bottenplan och namnetiketten.
En fin detalj för igenkänning av det redan befintliga varumärket.
Färgerna är valda för att förstärka varje enskild smak.
Röd- chili, gul- ost, blå- tryffel, orange- stout/öl.
Resultatet blev en retroinspirerad korvkiosksdesign med vimplar upptill och transparent ruta i mitten så att kunden enkelt kan knyta an till produkten. En rolig och smart förpackning. Festen kan börja!





